Skandinaviens största shoppingcenter, nyöppnade Field’s i Ørestaden, vann i kväll det nyinstiftade marknadsföringspriset Made in Øresund. Juryns motivering är att Field’s tänker bort nationsgränsen mellan Sverige och Danmark, agerar regionalt och ser möjligheterna med en utvidgad marknad sammanbunden av en välutvecklad infrastruktur.
Priset är instiftat av marknadsföringsorganet Øresund Network, Dansk Marketing Forum och Marknadsföreningen i Malmö. Det delades ut vid kvällens stora marknadsföringsgala i gamla broutställningens lokaler i Malmö. Nästa år ska priset delas ut i Köpenhamn.
DFDS Seaways och Øresundsbro Konsortiet, som också var nominerade till Made in Øresund, fick hedersdiplom.
MiM-priset, Marknadsföreningens pris till Årets Marknadsförare i Malmöregionen gick i år till MFF för att ha agerat som den man velat vara redan innan man kommit i mål, för att ha jobbat konsekvent men samtidigt varit nytänkande, för att ha engagerat sin stad och bidragit till att stärka regionens namn och anseende.
Priset delas ut för tionde året i rad och bland tidigare vinnare finns Pågen, Malmö stad och Anoto. MFF, som fanns med bland slutkandidaterna redan förra året, går nu vidare till en riksfinal under hösten.
I MiM-prisets nya underkategori business-to-business vann Alfa Laval och i underkategorin business-to-consumer tog Weibull hem segern.